Sveriges dag i dag!

Yes...men blir inget firande, Sveriges nationaldag är väl inget att fira...jag vet inte ens vad det är vi firar då? Någon som vet varför nationaldagen är just idag?? Tror de va någonting me en kung eller nåt...

Sitter och äter frukost...solrosbröd med philadefiaost och salami *mums* Godaste brödet på väldigt länge... Väntar på att mamma och pontus ska hämta mig och så ska vi åka ut till mormor och morfars torp :) Ska bli så skönt, va ett tag sen man va där... Har massa glada minnen av vad alla vi kusiner gjorde där...lek i lekstugan, vi klädde ut oss, gunga gundmatta, åkte och bada i tidan, åt upp alla sockerärtor i landet, plocka blommor och massa mer...så mysigt att tänka tillbaka på. Idag ska vi fira Pontus lite till, mormor ska laga mat och mamma har gjort tårta :) Katarina, Kevin och Elvira kommer också...va väldigt längesen man såg dom sist, har ju lovat att hälsa på flera gånger...men har inte blivit av...hm...skulle vilja klona mig så att man kunde träffa mer folk.
I kväll blir det mat i Mariestad...
nu måste jag dra...mamma står utanför...

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0