Värme!

ja, på grund av det fina vädret så har jag inte skrivit en massa onödig skit här...utan vart ute och tagit vara på den underbara sol!! Men nu kände jag att det var alldeles för längesen jag satt här, så nu är det tid att skriva lite strunt.

Idag har jag inte gjort alls mycket, gick upp för en timma sen, så jag har läst tidningen och ätit frukost, rostat bröd, marmelad, ost och grönt te :) Inte den nyttigaste frukost man kan äta, men jag tror att man kan äta vad som helst tillfrukost utan att bli fet, bara man inte gör det på de andra måltiderna :) Min teori...

Helgen har vart varm och skön, jag ska inte klaga. Men vi människor är ju aldrig nöjda med nåt, när det är kallt klagar vi, när det är varmt, klagar vi och samma sak gäller även me vårat ha begär....iaf mitt. Känner mig aldrig nöjd, kan alltid få det bättre. Men någon dag kanske jag kommer fram till att jag har det bra och inte behöver något mer, men den dagen känns långt borta nu, Kallas det bortskämd? eller känner ni andra likadant?! Vi vet ju att vi har det bra, Jätte bra faktiskt! Men ändå är man sällan nöjd. Vi är bortskämda allihop, med våran standard vi har här i Sverige.

Härliga sommarväder gör en glad :) Är inte alls lika morgonsur när jag ser solen stråla in genom fönstren och känner värmen på balkongen, härligt! Som att vara utomlands, fast hemma :) Men självklart måste jag klaga på en liten sak, fasen va varmt vi har det i våran lägenhet....dö hett jämt nu för tiden...inget bra att ha vindsvåning när de är sommar, tyvärr....även om vi öppnar alla fönster svalkar det inte så mycket som man hoppast...blir som ett växthus med takfönstrerna som suger åt sig massa värme... Svettigt! Men ja...inte klaga som sagt (opps)...

I lördags va jag hemma en sväng hos Emma och MIcke, Mattias va också med. Vi spela kubb och lekte med Goliat och sola...underbart att bara vara, sedan åkte vi in till stan och käka på Kryddan, mums med oxfilé och kantarellsås, som ett plus fick jag och Emma var sin efterrätt, Rabarberpaj med vaniljsås, men den va inte så god som vi hade förväntat oss, får göra en egan hemma nu i veckan. På kvällen var det full rulle på Olstorp 1600 gäster hade vi, va fullt upp hela kvällen och vi skulle ha behövt mer personal i baren, va helt slut när kl va 2:00, och då var vi ju tvugna att städa i köket också...puh...kom hem kl 4:30 i går natt, duscha och slockanade ganska fort... I söndags sov jag länge, var hemma och hälsade på Mamma och Pontus som hade vart i Turkiet en vecka, kollade på alla kort och de såg ut som om dom hade haft det jätte skönt...men eftersom att vädret har vart fint här hemma så var jag inte lika avundsjuk längre...men det är ju alltid gött att vara hemifrån ett tag. Sen hämtade Emma och Linda (Mickes syster) upp mig för att vi skulle köpa frukost, sen blev det sol, glass och hundlek i Timmersdala hos Emma och Micke. På kvällen grillade vi massa gott....så under hela helgen har jag inte gjort många knop...bara tagit det i den takt de behövs och firat min ledighet från skolan...eftersom att det var sista dagen i fredags!!! Love it!

Frågan är bara om jag ska ta tag i Historian nu när jag har tid, har ju inget jobb att sköta förutom Olstorp. Förresten hoppas att jag inte behövs där på lördag, skulle vara så himla skönt att få vara ledig för en gångs skull...har ju jobbat nu tre lördagar i rad, är lite seg på det! Vill ja partajja!!!

Underbart, vädret ska hålla i sig i veckan, inget regnt eller någon kyla så långt ögat når :D YES!

Ja då nu ska jag duscha, sen ska jag skriva in mig på Lernias sida och sedan dra iväg dit för att presentera mig, måste göra ett bra intryck så att de vill ha mig!! *hoppas*

Puss och kram i den kladdiga värmen!!

Kommentarer
Postat av: Bella

jaa varmt varmt har de varit i dag och min lägenhet o oxå sjukt varm, solen ligger på hela tiden :/ men som sagt man har ju alltid något att klaga på hihi.. hoppas du har haft en toppen dag. kram

2008-06-02 @ 17:34:48
URL: http://bella00.blogg.se
Postat av: Helen

Se till att få ledigt på Lördag nu :] FEST! Pöss

2008-06-03 @ 12:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0